En trivsam och eftersträvansvärd arbetsmiljö är en miljö som är så god att varje medarbetare trivs och utvecklas i sitt arbete. Det är även en miljö som innebär en frånvaro av risker. Därför ska en ärlig och öppen attityd råda på arbetsplatsen, och samtliga medarbetare ska ges möjlig-het till påverkan i den egna arbetssituationen. Vi ser en bra och trivsam arbetsmiljö som en av förutsättningarna för att vi ska kunna vara produktiva och konkurrens kraftiga, samt ha större möjligheter att rekrytera nya kvalificerade medarbetare.
En god arbetsmiljö bygger på ett ledarskap som kännetecknas av samverkan och en öppen, konstruktiv dialog. Vi ska sträva efter att ständigt förbättra arbetsmiljön och arbetsorganisationen. Detta innebär att arbetsmiljöaspekter ska beaktas i alla beslut som rör verksamheten. Gällande lagstiftning ska ses som minimikrav.
Företaget VD och arbetsledare har ansvaret för sådana arbetsmiljö- och
yttre miljöfrågor som direkt påverkas av de olika beslut som de tar. I ansvaret
ligger att inom sina befogenheter skapa en så god arbetsmiljö och yttre miljö
som möjligt,
och närmaste arbetsledare ska informeras när befogenheterna inte
räcker.
Även varje
medarbetare ska i det dagliga arbetet visa ett personligt ansvar för hälsa och
miljö, då det ankommer på var och en att vara uppmärksam på och genast
rapportera eventuella risker eller hot mot en god arbetsmiljö och mot den yttre miljön.
I varje medarbetares ansvar ingår också att följa de instruktioner och
rutiner som är upprättade av arbetsmiljömässiga skäl.
Vid nyinvesteringar, ny-eller ombyggnader eller andra förändringar i verksamheten ska arbetsmiljö- och miljöfrågor diskuteras, riskerna undersökas och konsekvenserna bedömas i samverkan med de anställda och med arbetarna. På så vis kan och ska därefter åtgärder vidtas för att i möjligaste mån förebygga negativa effekter och minimera risker på arbetsmiljö och yttre miljö.
Vissa
arbetsmiljöproblem kan vara av sådan art att teknisk, medicinsk eller
psykosocial expertis behöver anlitas, och i sådant fall ska de nödvändiga
åtgärderna vidtas i den mån detta är möjligt.
Det systematiska
arbetsmiljöarbetet och skyddet mot olyckor ska vara målstyrt och utgå från en helhetssyn. Detta inne-fattar även trafiksäkerheten vid resor i
tjänsten.
Vår
arbetsmiljö ska präglas av respekt för och tillit till den enskilde
medarbetarens integritet samt vilja och förmåga att ta ansvar och alltid
präglas av Hissäkra AB:s värderingar. Vi arbetar systematiskt med miljöfrågor och sätter upp nedan-stående mål för att
riskminimera samt miljöanpassa vårt arbete.
Dessa når vi genom att:
Miljöanpassade inköp samt säker leverans. Kemiska produkter som olja och fet levereras antingen av säljaren eller med företagets bil med efterlevnad av säkerhetsregler.
Samordning med beställaren;
Vi måste bemöta kundens förväntningar och krav på säker, miljöanpassad service. Vi skall bedriva verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning.
Miljösorteringssystem;
Vi kommer naturligtvis att sortera avfallet regelbundet. I Hissäkra AB:s avfallssystem separeras alltid följande avfallssorter från varandra och var och en kommer ha sin soptunnelåda. Alla dessa avfallssorter måste levereras till lämplig återvinningsstation eller till säljaren för återvinning.
1. Brännbara produkter 4. Fet och olja
2. Batterier 5. Järn, koppar och järnlegering
3. Lampor och lysrör 6. Elektronikprodukter
Edsby Allé 18
194 47 Upplands Väsby
" Vi erbjuder dig 6 månader kostnadsfritt provavtal "